X

Nieuwe categorieën bij 'volgers' op Instagram om je algoritme te personaliseren.

Gemiddelde leestijd: 5 min | 11-02-2020 | ROS Consultancy

 

In dit blog lees je hoe je het algoritme op je Instagram profiel kunt personaliseren. Dankzij deze nieuwste update van februari 2020 wordt jouw feed op Instagram persoonlijker. Deze update helpt je om te begrijpen wie het meeste op jouw feed wordt getoond en met wie je de minste interactie hebt. De nieuwste categorieën bij 'volgend' laten zien wie je volgt op basis van 'Most Shown in Feed' en 'Least Interacted With'. Deze informatie kun je gebruiken om het algoritme te filteren op dat wat je echt graag ziet.

 
Snel het antwoord op je vraag: -
1 Waar kun je het algoritme aanpassen?

2 Categorie 'volgend' sorteren op volgdatum?
3 Hoe personaliseer je het algoritme?

 

 

 

Blog over personaliseren van je algoritme op Instagram

 

Waar kun je het algoritme aanpassen?

Deze week heeft Instagram een nieuwe update gelanceerd. Deze update is te vinden bij degene die jij volgt onder ‘volgend’. De twee nieuwe categorieën laten je zien welke Instagram profielen het meest zichtbaar zijn in jouw feed en met welke profielen je nauwelijks interactie hebt. Om deze update te zien hoef je alleen op ‘volgend’ te klikken.
 

 

Wanneer je de meest recente versie van de Instagram app gebruikt, is het mogelijk zijn om de twee nieuwe categorieën: ‘Least Interacted With’ en ‘Most Shown in Feed’ te ontdekken. Deze nieuwe categorieën bekijken je activiteit op Instagram van de afgelopen 90 dagen. Op deze manier zie je welke accounts regelmatig op jouw feed getoond worden en welke nauwelijks worden getoond.

Nieuwe categorieën op Instagram

 

Wanneer je deze twee categorieën vergelijkt, kun je zien hoe jouw dagelijkse activiteit bepaald welke profielen het algoritme van Instagram de prioriteit geeft. Het zal dus ook geen verrassing zijn als je hier profielen van je vrienden, familie of zelfs bedrijfsprofielen vindt. Dit zijn profielen die je vaak bekijkt, waar je veel interactie mee hebt of de content leuk vindt.

Nieuwe categorieën op Instagram

Aan de linkerkant (op de foto hierboven) zijn de profielen te zien waar je de minste interactie mee hebt. Deze profielen zullen dus ook niet zo snel op jouw feed verschijnen.
Instagram ziet weinig interactie namelijk als een teken dat je weinig interesse hebt in de content van deze profielen. Met dit inzicht kun je kun je beginnen met jouw eigen algoritme samen te stellen op basis van profielen die het meest waardevol zijn voor jou.

 

 

Categorie 'volgend' sorteren op volgdatum

Ook kun je de profielen die je volgt vanaf nu ook sorteren op volgdatum: meest recente profielen en op profielen die je al langere tijd volgt.
 

Instagram volgend sorteren

 

Hoe personaliseer je het algoritme?

Als je een zakelijk account hebt op Instagram, is het belangrijk om een sterke groep volgers te hebben. Jouw volgers zijn namelijk de ambassadeurs van je bedrijf.
 

Nu je kunt zien welke profielen continu bovenaan staan in jouw feed is het tijd om aan deze profielen wat meer aandacht te besteden. Tip: bezoek de profielen en reageer op één van hun berichten of stories. Check na een paar dagen of dit gevolgen heeft voor jouw feed!
 

Om nog jouw feed nog persoonlijker te maken, kun je profielen ontvolgen waar je geen interesse meer in hebt. Het enige wat je hoeft te doen is op de ‘volgend’ knop naast de naam van een account te klikken.

Least Interacted With Instagram

 

Hoe actiever je op je Instagram account bent des te beter het algoritme weet wat jij interessant vindt en graag wilt zien. Je gedrag beïnvloedt de gehele app. Wist je dat dit ook terug te zien is in welke Instagram Stories als eerste worden getoond op jouw feed?

 

Dit blog wordt wekelijks bijgewerkt

 

 

Altijd op de hoogte van de nieuwste tips & blogs!

Benieuwd naar de volgende stappen die je kan zetten voor het vergroten van je Instagram account voor meer volgers/Likes of reacties? Volg ons voor waardevolle tips & informatie via onze social media kanaal waar jij actief op bent!

Online en nu?

Je klanten zijn ongeacht je branche actief op Facebook, ben jij al echt actief. En gesproken over Instagram marketing, waar begin je?

Google, je beste vriend en makkelijk in gebruik wanneer je iets zoekt. Maar als je gevonden wilt worden op Google, wordt het een stuk lastiger.

Advertenties die aansluiten bij je doelgroep, het vergroten van je online bereik, meer kliks op je website, of doelgerichte sales.

Een unieke en betaalbare website of een uitgebreide website op maat. Wij kijken graag mee wat voor een soort website het beste bij jouw product past.

Wat doen wij?
  • Websites voor MKB & Grote partijen
  • Facebook management organisch & advertenties
  • Instagram management organisch & advertenties
  • Google ondersteuning
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Google Mijn Bedrijf
  • Multimedia & design
  • Promotievideo's & advertentiemateriaal
Contact

+ 31 (0)24 204 95 88
Dorpssingel 10, 6641 BE Beuningen
info@ros-c.nl
Voor een online groei

Gratis gesprek