X

Hoe maak je een zakelijk profiel op Instagram
 

Zit je met de vraag hoe je kunt overschakelen van een ‘’normaal’’ profiel naar een bedrijfsprofiel op Instagram? Wil je erachter komen hoe je Instagram-advertenties kunt inzetten om meer betrokkenheid te creëren bij je persoonlijke brand? Of ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheid om links in Instagram verhalen toe toe voegen?

Wat je reden ook is, de overstap naar een Instagram-bedrijfsprofiel is super eenvoudig!

Klaar om te beginnen?

In het volgende bericht leggen we precies uit hoe je slechts in 3 eenvoudige stappen je eigen bedrijfsprofiel op Instagram kunt maken:

 

 

 

# 1: Maak een Facebook-pagina voor je bedrijf

Om over te schakelen naar een bedrijfsprofiel op Instagram, moet je eerst een bedrijfspagina op Facebook hebben. Geen zorgen deze is zo aangemaakt, binnen enkele minuten heb je een Facebook-bedrijfspagina!

Als je al een Facebook-pagina hebt, kan je doorgaan naar stap 2.

Begin met Facebook openen en te klikken op "Pagina maken" in het vervolgkeuzemenu. Facebook veranderd de route naar een bedrijfspagina regelmatig, voor het geval je er niet uitkomt heb ik hier de link voor je:
www.facebook.com/pages/creation

Selecteer vervolgens je bedrijfscategorie en geef je pagina een naam. Je paginanaam kan je bedrijfsnaam zijn of een andere naam waarnaar mensen kunnen zoeken om je bedrijf online te vinden.

 


Upload een profielfoto en een omslagfoto die het beste bij je bedrijf past. Je kunt je logo gebruiken als profielfoto, of een afbeelding van je winkel of producten.

En dat is het! De Facebook-pagina van je bedrijf is nu live!

Houd er rekening mee dat het een goed idee is om je Facebook-pagina verder in te richten en te optimaliseren voordat je deze koppelt aan je Instagram-bedrijfsprofiel. Voeg op zijn minst een beschrijving en een call-to-action toe die je paginabezoekers ertoe aanzetten iets te doen, zoals je website bezoeken of bijvoorbeeld om telefonisch contact op te nemen met je winkel.

 

 

# 2: In 10 stappen je persoonlijke Instagram account naar bedrijfsaccount.

Om naar een bedrijfsprofiel te schakelen, begin je met inloggen op je Instagram-account en ga je naar je eigen persoonlijke profiel. Volg vervolgens deze stappen:

1. Tik op de 3 streepjes in de rechterbovenhoek van het scherm om toegang te krijgen tot je accountinstellingen.
2. Tik op het tandwiel icoontje, instellingen
3. Swipe naar beneden totdat je account ziet, tik deze vervolgens aan.
4. Swipe vervolgens naar beneden, onderaan staat ‘Overschakelen naar bedrijfsaccount‘ tik deze aan.
5. Hier krijg je de keuze maker of bedrijf. Voor het maken van een bedrijfsprofiel account tik je op ‘Bedrijf’
6. Nadat je deze keuze hebt gemaakt krijg je de keuze om een categorie te selecteren voor je bedrijf. Wij raden aan om de categorie te kiezen die het meest aansluit bij je bedrijf.
7. Bij de volgende stap heb je de optie om je bedrijfsgegevens in te vullen, deze kan je ook overslaan mocht je hier op dit moment geen behoefte aan hebben. Wij raden aan deze gegevens wel in te vullen. Zeker voor de betrouwbaarheid van je profiel op Instagram.
8. Je bent bijna klaar, je krijgt nu als laatste de optie om je Facebook bedrijfspagina te koppelen. Je raad het al, wij raden dit aan om te doen maar je kan deze stap ook overslaan.
9. Zorg ervoor dat je profiel is ingesteld op ‘Openbaar‘! Als je profiel momenteel is ingesteld op ‘Privé‘ op Instagram, kun je niet overschakelen naar een zakelijke profiel
10. Dat is het! Je hebt nu een bedrijfsprofiel op Instagram aangemaakt.

    

Stap 4

Stap 5

Stap 6

Stap 7

 

Stap 8

 

#3: Stel je bedrijfsprofiel in op Instagram  

Nu je een bedrijfsprofiel op Instagram hebt, krijg je toegang tot een heleboel nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid om je Instagram Insights te bekijken en je Instagram-berichten te promoten, allemaal vanuit de app!


Benieuwd naar de volgende stappen die je kan zetten voor het vergroten van je Instagram account voor meer volgers/Likes of reacties? Volg ons voor waardevolle tips & informatie via onze social media kanaal waar jij actief op bent!

Online en nu?

Je klanten zijn ongeacht je branche actief op Facebook, ben jij al echt actief. En gesproken over Instagram marketing, waar begin je?

Google, je beste vriend en makkelijk in gebruik wanneer je iets zoekt. Maar als je gevonden wilt worden op Google, wordt het een stuk lastiger.

Advertenties die aansluiten bij je doelgroep, het vergroten van je online bereik, meer kliks op je website, of doelgerichte sales.

Een unieke en betaalbare website of een uitgebreide website op maat. Wij kijken graag mee wat voor een soort website het beste bij jouw product past.

Wat doen wij?
  • Websites voor MKB & Grote partijen
  • Facebook management organisch & advertenties
  • Instagram management organisch & advertenties
  • Google ondersteuning
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Google Mijn Bedrijf
  • Multimedia & design
  • Promotievideo's & advertentiemateriaal
Contact

+ 31 (0)24 204 95 88
Dorpssingel 10, 6641 BE Beuningen
info@ros-c.nl
Voor een online groei

Gratis gesprek